مدیر موفق - یک مرور کلی

Wiki Article

بهترین کار این است که قورباغه خود را قورت دهید، تعلل را کنار بگذارید و از همین حالا شروع کنید، یک مدیر خوب ابتدا روی خودش سرمایه‌گذاری می‌کند، صبر داشته باشید و از قدرت زمان غافل نشوید، همینطور برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانید به “آشنایی با رشته مدیریت و گرایش‌ های آن” مراجعه کنید.

تمام ویژگی ها و خصوصیاتی که شما برای مدیر خوب و موفق بودن نیاز دارید

داشتن هوش تجاری یا کسب و کار یکی از ارکان مهم برای یک مدیر موفق می باشد. با این که نیاز نیست میزان هوش یک مدیر در حد هوش یک معامله‌ گر حرفه ‌ای باشد، اما آشنایی با اصول و روال کسب ‌و‌ کار و همچنین آگاهی داشتن از صنعت مورد نظر و درک آن صنعت برای موفقیت در نحوه مدیریت وی مهم و ضروری به شمار می رود.

نکته‌ای که در این میان وجود دارد، این است که شما می‌توانید با ترکیب هر دو متد در حوزه مدیریت، نتایج شگرفی حاصل کنید.

در نهایت، کمک به دیگران در سازمان به شما کمک می‌کند تا مهارت‌های مدیریتی خود را تقویت کنید. کمک کردن به دیگران می‌تواند نشان دهنده همدلی، دیدن مشکلات یا موفقیت‌های کارکنان و همچنین ساخت اعتماد باشد.

ویژگی هایی وجود دارند که باعث می شوند شخص تعاملات خوبی با دیگران داشته باشد و وی را تبدیل به یک مدیر موفق کند که دیگران از پیروی کردن از او رضایت داشته باشند. در زیر به برخی از مهم ترین این مهارت ها اشاره شده است:

تمرکز کردن بر روی "چر" و "چطور" رو آمدن کیفیت شخصیت‌های مثبت را در پی دارد و همچنین شناخت بیشتر و عمیق‌تری را منجر می‌شود. همچنین این موضوع به مدیر و تیم تحت هدایت او اجازه می‌دهد دریابند چه کارهایی را می‌توانند برای تحقق بخشیدن به اهداف خود تکرار کنند.

اگر بگوییم زیردستان یا اعضای تیم شما همچون گِل خامی در دستان شما هستند که می‌توانید هر گونه که می‌خواهید آن‌ها را شکل بدهید، پر بیراه نگفته‌ایم.

یک مدیر موفق خیلی به ندرت خودش را در مرکز توجه قرار می‌دهد

برای اینکه مدیر موفقی باشید، باید درک بالایی از شخصیت خود داشته باشید و به توانایی‌های خود اطمینان داشته باشید و نه تنها شرکت، بلکه کارکنان را نیز به صورت جداگانه رهبری کنید.

تجزیه تحلیل تجربه و همچنین اشتباهات فرد سبب خواهد شد تا نقاط قوت شما افزایش و نقاط ضعفتان کاهش پیدا کنند .

اما آیا اینکه همین حالا یک کاغذ برداریم، خط کشی کنیم و برای هر روز هفته کاری مشخص کنیم، کافی است؟ مسلما نه…

انگیزه: به عنوان یک مدیر، شما نه تنها مسئول هدایت تیم خود خواهید بود بلکه باید کاری کنید که تیم بهترین عملکرد خود را به نمایش بگذارد.

یکی از مهم ترین مهارت های ارتباطی، گوش دادن است. دقت کنید که به کارگران، مافوق و مشتریان خود گوش دهید و آن ها کليک کنيد را تایید کنید.

Report this wiki page